Sinds de oudheid draagt de mens parfums om zijn eigen identiteit uit te drukken. Met ART OF SENSE zetten we deze traditie voort door onze klanten hun eigen unieke geur aan te bieden of door deze geuren zelf te creëren.
In onze onderneming zal er dan ook een aanbod beschikbaar zijn van exclusieve parfums uit alle werelddelen. Deze worden ontwikkeld door parfumeurs die hun hart en ziel hebben gegeven om deze unieke geuren te ontwikkelen.
Daarnaast beschikt ART OF SENSE ook over de nodige expertise en innovatieve technologie om een parfum van wereldklasse op maat te maken.
In onze fysiek en virtuele winkel kan er gekozen worden uit een bijzonder gamma van niche parfums. Dankzij een speciaal ontwikkelde module kunnen we door gerichte vragenlijsten het gewenste parfum koppelen aan de klant.
Via deze module kan de klant ook aangeven om een eigen parfum te laten ontwikkelen. In een persoonlijk gesprek verkennen we daarna de voorkeuren van de klant op basis van verschillende geuren. Daarna gaan wij aan de slag om voor de klant enkele testparfums te ontwikkelen: unieke geuren waaruit de klant dan kan kiezen. De formule van het uiteindelijke gekozen parfum zal enkel en alleen aan deze klant ter beschikking gesteld worden.
Missie
Bepaalde zintuigen zoals smaak, gehoor en geur kunnen sterke emoties oproepen die verband houden met een specifieke herinnering.
In de hersengebieden (hippocampus en amygdala) waar geuren worden waargenomen bevindt zich immers het centrum waar ook onze emoties worden geregeld, het zogenaamde limbische systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat we geuren relatief makkelijk en snel kunnen linken aan een emotie of herinnering.
Als je plotseling de geur ruikt van je favoriete gerecht dat je vroeger als kind at, kan dat een heel specifieke en smakelijke herinnering oproepen. De geur brengt je terug naar dat moment in de tijd waarin je de smaak van het gerecht zelf kunt herinneren.
De impact van geuren, vooral van parfums, is heel intens. Samen willen we nieuwe en gelukkige herinneringen maken terwijl we jouw unieke bijpassende geur vinden, zodat je met plezier op dit moment kunt terugkijken.
“Your happiness, our memory!”
Visie
ART OF SENSE gidst je met een enthousiaste en positieve benadering door de wereld van al deze exclusieve geuren en op basis van jouw verhaal en behoeften selecteren of creëren we een parfum dat het beste past bij jouw persoonlijkheid of zelfs bij je stemming.
Geuren kunnen we ook positief inzetten en kunnen een invloed hebben op je zelfvertrouwen en hoe anderen naar je kijken.
“We’ll create a fragrance that suits your mood in every season”
Logo
We vinden ware kracht en schoonheid in parfums omdat ze heel persoonlijk zijn; ze kunnen sterke herinneringen oproepen met slechts één enkele noot; ze trekken mensen aan en creëren speciale banden en ze kunnen ons precies laten voelen hoe we ons willen voelen: ontspannen, mooi, zelfverzekerd, sexy, ... Op dezelfde manier is geur een vorm van expressie, een manier om onze eigen stemming of persoonlijkheid te onthullen. Kortom, geur is een vorm van 'Kunst' die ook alle andere 'Zintuigen' stimuleert. En zo is de naam van ons bedrijf geboren.
Vandaar onze naam ART OF SENSE.
Ons logo staat symbool voor de drie geurnoten die je nodig hebt om een parfum te creëren. Elke lijn staat symbool voor de top-, hart-, en- basisnoot.